Párbeszéd a szerelem fehérizzásáról

Dali

– Azért kértem a közös villásreggelit, asszonyom, mert a jelek szerint Meyer módosítani akarja a szerződéseket.

– És magát küldi hozzám? Nem is rossz…

– Ó, nem, nem küldött, én is csak véletlenül szereztem róla tudomást.

– Véletlenül?

– Épp a szobájában jártam…

– Maguk csak úgy összejárnak Meyerrel? Ha majd elunják magukat, bevehetnének engem is harmadiknak…

– … egyszerűen nem adta még vissza az útlevelemet, amiből az adataimat másolták ki. Azért mentem. Megcsendült a telefon, a biztosítótársaság hívta, ezt tátogó szájjal még elgesztikulálta nekem. Akkor mormogta a végén, hogy rendben, ha másképp nem megy, akkor majd módosítjuk a szerződéseket.

– Semmit nem értek. Akkor ez még nem hivatalos?

– Nem. De emlékezzen a hercehurcára, amíg a jogászok összetákolták az előzőt. Csak azért mesélem, hogy időben értesüljenek a mieink is.

– Jaj, barátom, köszönöm. Akkor majd szólok a doktornak.

– Mit szól ehhez a fülledt levegőhöz?

– Hogy mihez? Ugye nem akarja az időjárást felkínálni társalgásunk tárgyául?

– Valóban volna itt komolyabb probléma is.

– Hát mondja, mondja, már túl vagyok a lágytojáson, és mintha a pincérek is csörömpölnének a háttérben.

– Nem egyszerű, amint mondtam. Ismerjük Pflanz rigolyáit, előre rettegek a botránytól, de megkérhetném, hogy az “Isolde! Tristan! Welten entronnen, du mir gewonnen! Du mir einzig bewusst, höchste Liebeslust!” szövegrésznél ne lépjen akkorát elém a jobb lábával? Teljesen eltakar.

– Megoldjuk, megoldjuk… Bármibe lefogadom, barátom, hogy nem a szerződés miatt jött. De még csak nem is a párás levegő miatt. No, ég áldja, kerekedjünk fel!

4 responses to “Párbeszéd a szerelem fehérizzásáról

  1. Párhuzamos fehérizzások 🙂

    Kedvelik 1 személy

  2. Csak nem saját termés? Csodálatos 🙂 (Sokmindent megmagyaráz Nietzsche vonzalmából!)

    Kedvelés

  3. Kitűnő párhuzamok…

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

